שלחן ערוך הרב, מאת האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מליאדי בעל התניא. [סדילקוב, דפוס פנחס אליעזר ב"ר מרדכי בילטש, תקפ"ו]. סט כמעט שלם – חמשה מתוך ששה חלקים בחמשה כרכים. המילה "בקאפוסט" הובלטה בדפי השער.


המהדורה היחידה בה מופיעה הסכמתו הנלהבת של הרה"ק רבי מרדכי מטשרנוביל.


המהדורה שלפנינו נדפסה דף על דף ושורה על שורה, בקירוב, על פי המהדורה הראשונה (תקע"ד-תקע"ו). במהדורה שלפנינו ישנם שינויים מהמהדורה הראשונה: .ההקדמה המפורסמת של שלושת בני המחבר: הרה"ק רבי דוב בער – האדמו"ר האמצעי מליובאוויטש, הרה"ק רבי חיים אברהם ור' משה, שנדפסה במהדורה הראשונה בתחילת הכרך של הלכות פסח (שקלוב תקע"ד), נדפס בתחילת כרך ג, אך בהשמטת כמה קטעים, ובהשמטת חתימת שמו של הבן השלישי ר' משה (ההקדמה נדפסה במתכונת זו בכל המהדורות שנדפסו אחריה, עד שתוקן הדבר במהדורות החדשות של ימינו).


מהדורת סדילקוב והסכמת רבי מרדכי מטשרנוביל:


המהדורה הראשונה נדפסה בשנים תקע"ד-תקע"ו בשקלוב ובקאפוסט שברייסין (רוסיה הלבנה – בלארוס). מאז עברו כעשר שנים עד הדפסת המהדורה השניה שלפנינו, שנדפסה בסדילקוב שבאוקראינה. המגיד הרה"ק רבי מרדכי מטשרנוביל, מחותנו של המחבר בעל התניא, מספר בהסכמתו הנלהבת למהדורה שלפנינו (נדפסה בראש החלק השלישי והרביעי שלפנינו), על הביקוש הרב למהדורה זו בקרב החסידים באוקראינה, שלא הגיעו לידיהם כל חלקי החיבור שנדפסו ברייסין: "בא אלי הרבני המופלא [המו"ל]… לומר שרוצה לרוות צמאון עם קדוש בני ישראל אשר בערה בם תבערת והתלקח[ו]ת שלהבת יה בחשיקה וחפיצה שיפוצו מעיינות חכמת פסקי ההלכות ויסודו אמת לאמיתם של השלחן ערוך מהרב הגאון… מו"ה שניאור זלמן מק"ק לאדי'… כי גם אני בשלהובותא דנורא דלבא התלקחתי מזמן זמנים, ואמרתי מתי יבא לידי איש אשר ידבנו לבו להאיר אור חדש וקדוש הזה בעולם, ובפרט במדינתינו [אוקראינה] שלא זכינו להיות בידינו כל הש"ע שלו כולם כאחד יחד, מחמת שאורחי רחיקא מדינתינו ממדינתו שנדפסו שם זה כבר שנים כבירים, וטרם בואו לכאן למדינתינו, כל אחד אשר יגיענו בכפו יבלענו, וכל חיך הטועמו אומר לי הוא…".

על המהדורה שלפנינו, ועל המדפיס ובית הדפוס שהדפיסו מהדורה זו, ראה בקבצי "היכל הבעש"ט", לז ולט.


כרך שני (אורח חיים חלק שני – הלכות שבת – סימנים רמב-שמד): [1], ד-רנו, רסא-שעז דף.

אחרי דף השער חסר שלשה דפים (דפים אלו נמצאים פה מעותק אחר לא מכורכים, עם נקבי עש). מלבד זה במצב טוב-טוב מאוד.

 כרך שלישי (אורח חיים חלק שלישי – הלכות עירובין – שבת, יו"ט, ר"ה, יום הכפורים, סוכה, לולב; סימנים שמה-אמצע תריד): [4], קפ, קפה-קצב, קפט-רנב, ריג-רכ, רסא-רסח דף.

כללית במצב טוב-טוב מאוד, דף השער מנותק, דף האחרון מעותק אחר ועם הדבקות נייר עם פגיעות בטקסט, כריכת עור מקורית.

כרך רביעי (אורח חיים חלק רביעי – הלכות פסח): [2], א-כט, לג-רמט. 

מצב בינוני, נקבי עש.

חתימה עתיקה: יוסף יצחק בר"י פרידמאן. 
חתימה עתיקה:מנחם מענדל מאיר רבינשטיין.

כרך חמישי (חלק חמישי – יורה דעה – הלכות שחיטה, טריפות, רבית ועיסקא, נדה, תלמוד תורה, עם שו"ת): [1], רכו, רכט-רנד, רנז-רפח דף. 

מצב טוב מאוד, השער קצת משוקם, כריכת עור מהודרת.

כרך שישי (חלק שישי – חושן משפט): [1] סו דף.

כללית במצב טוב, ארבעה דפים האחרונים עם נקבי עש קלים, קרע בשוליים של הדף האחרון בלי פגיעה בטקסט.

מונדשיין, ספרי ההלכה של אדמו"ר הזקן, ביבליוגרפיה, שלחן ערוך, ב, עמ' 40-55.

Share this lot:

פריט #72

שלחן ערוך הרב, סט כמעט שלם, סדילקוב תקפ"ו – המהדורה היחידה בה מופיעה הסכמתו של הרה"ק רבי מרדכי מטשערנוביל.

מחיר פתיחה: $300

מע"מ: על מלוא המחיר והעמלה

Offcanvas right